Vanliga frågor
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta vår frukostbuffé måndag till fredag från kl. 06.30–10.30 samt lördag och söndag från kl. 07.00–11.00 på Restaurant von Plessen. Du kan även beställa frukost via roomservice mot ett servicetillägg på
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
Kan jag få gratis wifi?
Ja, vi har gratis wifi på hela hotellet. Du får även gärna använda våra datorer i lobbyn.
Finns det luftkonditionering på rummet?
Ja, alla hotellets 213 rum har luftkonditionering.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Det går att parkera på hotellets gård eller i parkeringshus nära hotellet.
Kan jag ta med mig min hund?
Ja, ditt husdjur är mycket välkommet hos oss. Din hund får vistas överallt på hotellet (dock inte i våra restauranger och självklart alltid under din uppsikt). Informera oss bara om att du tar med ditt husdjur, antingen per mejl eller i själva bokningen så ser vi till att det finns en liten godsak på rummet när ni kommer.
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Du kan ta dig till Phoenix Copenhagen på flera olika sätt. Läs vår guide över de bästa transportalternativen.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt. Behöver du hjälp med exempelvis bordsreservation, transfer, parkering, bil- eller cykeluthyrning eller information om lokala sevärdheter och matställen, är du varmt välkommen att vända dig till oss med dina önskemål.
När kan jag träna på gymmet?
Du kan träna gratis på vårt gym kl. 06.00–22.00 alla dagar i veckan. Vill du använda gymmet utanför dessa öppettider, kan du ta dig in med ditt nyckelkort. Vårt gym ligger i källaren.
När kan jag äta på restaurangen?
Du kan äta lunch och middag i vårt brasserie Murdoch’s Books & Ale alla dagar i veckan.
Har hotellet hiss?
Ja, vi har hiss på hotellet. Observera dock att det finns några få trappsteg vid ingången till hotellet och till vissa rum.
Kan jag få mina kläder tvättade på hotellet?
Vi har kemtvättservice alla vardagar i veckan. Lämna tvättpåsen med kläderna i receptionen före kl. 08.00 och få tvätten returnerad samma dag.
Är hotellet handikappanpassat?
Vi kan dessvärre inte erbjuda handikappanpassade förhållanden eller rum eftersom hotellet ligger i en äldre skyddsvärdig byggnad. På grund av trappor och smala korridorer lämpar den sig inte för rullstolsbundna.
Är rökning tillåten?
Nej, hotellet är 100 % rökfritt. Det är inte heller tillåtet att röka ut genom fönstren eller på hotellets terrass.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa oss på (+45) 3395 9500 eller mejla till phoenixcopenhagen@arp-hansen.dk
Kan jag löpträna i närheten av hotellet?
Ja, det finns goda möjligheter att ta en löprunda på de många trottoarer och småvägar som omger hotellet. I vår reception kan du hämta en karta med förslag på löprundor på tre, fem respektive sju kilometer. Springer du på morgonen kl. 06.30–09.00, erbjuder vi gratis vatten i lobbyn alla dagar.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.
Vad händer om jag har tappat bort eller glömt något på hotellet?
Har du råkat glömma något under din vistelse på hos oss? Fyll i så fall i detta formulär.